اطلاعات سنگ خون و خواص آن

اطلاعات سنگ خون و خواص آن

در دنیای سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، یافتن سنگی با تاریخ و اهمیت معنوی بالاتر از سنگ خون دشوار است. شاید معروف ترین افسانه آن این باشد که لکه های قرمز یا زرشکی که سنگ جواهر سبز تیره را تزئین می کنند، نشان دهنده خون عیسی هستند، اما قدرت نمادین به بابل باستان، مصر و یونان بازمی گردد. در این مقاله اطلاعات جذاب درباره این سنگ معدنی مطالعه می‌کنید.

سنگ خون طبیعی
سنگ خون طبیعی در گالری تاج محل

قدرت های شفابخش، توانایی تغییر آب و هوا، محافظت در برابر دشمنان، نامرئی کردن پوشنده، استعدادهای پیشگویانه، یک داروی برای افزایش قوای جنسی و نمادی از عدالت در معروف بودن این سنگ های قیمتی بلود استون موثر هستند.

سنگ خون چیست؟

یک سنگ قیمتی سنگ خون، کلسدونی به رنگ سبز عمیق است که دارای لکه‌های قرمز، قهوه‌ای و نارنجی و هم خانواده عقیق کارنلین، عقیق و جاسپر است. استفاده باستانی آن به عنوان مهر، طلسم، حلقه مهر و حتی فنجان های کوچک امروزه به طرح های آویز، گوشواره، دستبند و گردنبند مدرن منحصر به فرد تبدیل شده است.
کوارتز با کریستال های بزرگتر مانند آمیتیست تمایل به شفاف تا نیمه شفاف دارد در حالی که کوارتز با کریستال های ریز مانند سنگ خون معمولاً نیمه شفاف تا مات است.

رنگ های سنگ خون عمدتاً یک سنگ قیمتی سبز تیره تا تقریباً سیاه است که با لکه‌های قرمز، نارنجی یا قهوه‌ای تزئین شده است که ناشی از ترکیبات اکسید آهن، به ویژه هماتیت است.

پس زمینه سبز تیره با وجود ماده معدنی، کلریت، یا مخلوطی از مواد معدنی معروف به هورنبلند ایجاد می شود. از آنجایی که وجود این مواد معدنی می تواند از نظر کمیت متفاوت باشد، رنگ سبز نیز می تواند در سراسر سنگ قیمتی یکنواخت نباشد.

سنگ خون طبیعی و زیبا
سنگ خون اصلی با ظاهری متفاوت

شفافیت و تراش سنگ خون

همانطور که میدانید همه سنگ های قیمتی شفافیت ندارند.سنگ خون طبیعی معمولا سنگی مات است و به همین دلیل تقریباً همیشه به شکل گنبدی (دامله) یا کابوشون تراش داده می‌شود.به صورت معمول به شکل‌های گرد، بیضی و اشکی و … هستند، اما همچنین شکل‌های عجیب و غریب ایده‌آل برای جواهرات منحصر به فرد هستند.

کشف و تاریخچه سنگ خون

همراه با لاجورد، فیروزه، کارنلین و چند سنگ دیگر، سنگ خون یکی از اولین سنگ های معدنی بود که توسط بشر استفاده شد. مهرهای بابلی مربوط به 3000 سال قبل از میلاد، حلقه‌ها و آویزهای رومی مربوط به زمان عیسی مسیح و سنگ‌های قیمتی حکاکی شده با صلیب‌های مسیحیان اولیه همگی یا این سنگ هستند.

فنجان‌ها، کاسه‌ها و گلدان‌های نفیس ساخته شده در قرن 15 و 16 توسط خانواده هنرمندان lapidary میسرونی اغلب از این گوهر است و در موزه‌های لوور، پرادو و بریتانیا به نمایش گذاشته می‌شوند.

قبل از اینکه افسانه سقوط خون مسیح بر روی سنگ جاسپر این سنگ را به نان سنگ خون معروف کند، این سنگ به عنوان هلیوتروپ شناخته می شد. اولین منبع شناخته شده چیزی که در آن زمان هلیوتروپ نامیده می شد، شبه جزیره کاتیاوار در منطقه غنی از منابع گجرات در شمال غربی هند است.

معنای معنوی و متافیزیک سنگ خون چیست؟

این گوهر معدنی در بین النهرین باستان در مراسم فال گیری استفاده می شد، جنگجویان بابلی طلسم های بلود استون را به جنگ می بردند زیرا اعتقاد بر این بود که آنها می توانند خونریزی زخم را متوقف کنند و ورزشکاران یونان و روم باستان آن را برای افزایش استقامت خود در طول رویدادهای ورزشی می کردند.

پاپیروس لیدن مجموعه ای از دست نوشته های باستانی نوشته شده به زبان یونانی است که در خرابه های شهر تبس مصر باستان کشف شده است. این دست نوشته ها مجموعه ای از طلسم ها و دستور العمل ها هستند و شامل کلمات “دنیا چیزی بزرگتر از سنگ خون نیست” و در ادامه توضیح می دهد که چگونه می توان از آنها برای همه نوع جادوگری استفاده کرد.
گاهی اوقات آن را “سنگ شهید” می نامند و مسیحیان قرون وسطی صلیب های شهدا را از سنگ خون می تراشیدند. افسانه ها حاکی از آن است که سنگ خون زمانی ایجاد شد که قطرات خون از بدن عیسی بر روی جاسپری که در پای صلیب افتاده بود، افتاد. در دنیای مدرن، این سنگ قیمتی می‌تواند به ما یادآور قربانی کردن عیسی باشد و الهام بخش ما باشد که دیگران را در اولویت قرار دهیم و در هر کجا که می‌توانیم به مردم کمک کنیم.

این سنگ می‌تواند از شما در برابر قلدری و رفتار پرخاشگرانه همکاران، همکلاسی‌ها یا حتی اعضای خانواده محافظت کند. به شما قدرت مقابله و یا عقل دور شدن را می دهد.
سنگ خون می تواند انگیزه ایجاد کند، خلاقیت و مثبت اندیشی را افزایش دهد و اگر احساس خستگی می کنید شما را احیا می کند.

سنگ درمانی سنگ خون و چاکراها

گاهی اوقات در زندگی چاکراهای ما نامتعادل می شوند و نیاز به مرتب سازی مجدد یا پاکسازی دارند. یکی از راه های انجام این کار استفاده از سنگ های شفابخش چاکرا است. این سنگ‌ها یا کریستال‌ها معمولاً مطابق با چاکراها، قرمز برای چاکرای ریشه، نارنجی برای ساکرال، زرد برای شبکه خورشیدی، سبز برای قلب، آبی برای گلو، نیلی برای چشم سوم و بنفش برای تاج هستند.

این گوهر اگرچه عمدتاً سبز است، اما لکه های قرمز، اکسید آهن و هماتیت است که سنگ خون را به چاکرای ریشه هدایت می کند. اگر در مورد شغل، خانه یا خانواده خود احساس ناامنی می کنید، پس این نشانه ضعف در چاکرای ریشه است و سنگ خون بهترین سنگ قیمتی است که به پاکسازی آن کمک می کند.

در گذشته به سنگ خون سنگ خونبند و یشم ختایی هم میگفتند.
در گذشته به سنگ خون سنگ خونبند و یشم ختایی هم میگفتند.

فواید سنگ خون برای سلامتی

به طور سنتی،بلوداستون برای قطع خونریزی در هنگام زخمی شدن در نبرد مورد استفاده قرار می گرفت ( در گذشته بعضی ها به آن عقیق خون بند می‌گفتند.) و امروزه در درمان هر بیماری مربوط به جریان خون در بدن استفاده می شود. می تواند فشار خون را تنظیم کند، جریان خون و گردش خون را تحریک کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خون را سم زدایی کند.

عملکرد مغز استخوان، طحال، کبد و کلیه را بهبود می بخشد و به ویژه برای زنان در دوران بارداری، زایمان، PMSو یائسگی مفید است.

گاهی از ما می پرسند که چگونه از سنگ های قیمتی برای مزایای معنوی یا سلامتی استفاده کنیم و در حالی که مطمئناً در این زمینه متخصص نیستیم، تجربه و دانشی به دست آورده ایم. البته استفاده از این سنگ به عنوان یک جواهر ساده ترین راه برای تأثیر کریستال بر بدن شما است.

در غیر این صورت آنها را می توان در کیف یا جیب قرار داد و به عنوان سنگ هنگام مدیتیشن کریستال ها را نگه دارید یا در دامان خود قرار دهید. ساده‌تر از همه، فقط با کریستال‌هایی روی بدن خود دراز بکشید و در صورت امکان سنگ ها با نقاط چاکرا در یک ردیف قرار بگیرند.
اگر سنگ خون را برای یک مشکل خاص سلامتی یا معنوی استفاده می کنید، باید هر چند روز یکبار پاکسازی شود تا آن را در حداکثر پتانسیل خود نگه دارید. می توانید این کار را با قرار دادن سنگ زیر آب ولرم و خشک کردن آن در آفتاب به مدت حدود یک ساعت انجام دهید.

هرچه آب طبیعی تر باشد، بهتر است آب چشمه یا آب باران کامل باشد اما آب لوله کشی کافی است. اگر سنگ خون فقط برای سلامت عمومی باشد، پاکسازی هر دو هفته یکبار کافی است.

اگر احساس می کنید که سنگ قیمتی خون شما نیاز به کمی پاکسازی عمیق دارد، حمام خاکی را امتحان کنید. یک سوراخ کوچک در خاک طبیعی که می توانید پیدا کنید حفر کنید، سنگ قیمتی خود را مستقیماً در خاک قرار دهید، بگذارید حداقل یک روز بماند قبل از اینکه آن را استفاده کنید و با آب تمیز کنید. فقط یادت نره کجا دفنش کردی!
سلب مسئولیت: ما تمامی این مطالب را از منابع معتبر گردآوری کرده ایم، همانطور که انرژی سنگ ها را هیچ زمانی نادیده نمیگیریم اما این موضوع به معنی تایید خواص درمانی از جانب ما نیست، برای درمان بیماری ها به پزشک متخصص مراجعه کنید.

قیمت سنگ خون چند است؟

با ارزش ترین سنگ های خون رنگ سبز جنگلی عمیق با نقاط قرمز تصادفی و لکه هایی شبیه پاشش خون است. این یک سنگ قیمتی مات است، بنابراین به طور کلی به شکل گرد، بیضی یا اشکی تخت و گاهی دامله تراش داده می شود.
اما در ایران طبق تجربه ما در گالری تاج محل سنگ های خون با قسمت های سبز کمتر و قسمت های سرخ، قهوه ای و زرد بیشتر طرفدار بیشتری دارند.
سنگ های قیمتی بلود استون تقریبا در هر اندازه ای برای مصارف مختلف در دسترس هستند، از اندازه های فنجان ها و کاسه ها گرفته تا نگین که بسیار محبوب هستند. سنگ های قیمتی بزرگ با تراش و ظاهر منحصر به فرد آنها را برای طرح های جواهرات مدرن که این روزها بسیار مد هستند و با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای ایده آل می کنند.

سنگ خون اصلی با ظاهری منحصر به فرد و زیبا
سنگ خون طبیعی با نقش بسیار زیبا

سنگ خون کجا یافت می شود؟

سنگ خون را می توان در بسیاری از نقاط در سراسر جهان یافت، هند، استرالیا، برزیل و ماداگاسکار بهترین کیفیت و کمیت را ارائه می دهند.

سنگ خون چگونه تشکیل می شود؟

مانند بسیاری از سنگ های قیمتی، سنگ خون زمانی تشکیل شد که سنگ مذاب داغ، معروف به ماگما، به سطح پوسته زمین بالا آمد و شروع به سرد شدن کرد.
با سرد شدن و سخت شدن سنگ مذاب نرم و گرم، حباب‌های گاز و همچنین شکاف‌ها و حفره‌هایی که ماگما در آن جریان می‌یابد، روی هم قرار می‌گیرد یا با سرعت‌های مختلف سرد می‌شود،
ماگما تبدیل به سنگ شده و گازها از آن خارج شده و فضای کمی باقی گذاشتند. سیالاتی مانند سیلیس که سرشار از مولکول های کوارتز محلول بود، به درون این کیسه ها جاری شد و ته نشین شد.
رنگ سبز یکدست سنگ خون به دلیل وجود مواد معدنی مانند کلریت و آمفیبول به وجود می آید که در سنگ های آذرین آتشفشانی متبلور می شود در حالی که لکه های قرمز ناشی از ناخالصی های اکسید آهن است.
هنگامی که سنگ خون به طور کامل تشکیل شد، معمولاً سخت تر از سنگ اطراف است. باد، باران و یخ به آرامی همه چیز را به جز مواد سنگ های قیمتی سخت از بین می برند.
این سنگ‌ها سپس توسط نهرها شسته می‌شوند و مانند سنگریزه‌ها روی بستر رودخانه‌ها می‌نشینند تا میلیون‌ها سال بعد جمع‌آوری شوند.

آیا سنگ خون بهسازی میشود؟

این سنگ معدنی بهسازی نمی‌شود و به همین صورت در طبیعی موجود است.
اگر سنگ‌های قیمتی فروخته‌شده توسط گالری تاج محل تحت درمان و بهسازی قرار گیرند، ما همیشه این اطلاعات را به مشتری ارائه خواهیم داد.

بلود استون برای چه کارهایی مناسب است؟

با سختی حدود 6.5 تا 7 در مقیاس Mohs و قیمت نسبتاً ارزان،را می توان تقریباً به عنوان هر نوع جواهرات استفاده کرد. از لحاظ تاریخی حلقه‌ها، آویزها و طلسم‌های ساخته شده از این سنگ‌ بسیار محبوب بوده‌اند، اما اکنون ایده ها درباره گوهر ها بسیار زیاد هستند و می‌توانند یک گوهر ارزان را به وسیله هنر کاروینگ و مجسمه سازی و… بسیار با ارزش کنند.
حقایق عجیب درباره سنگ خون
در هند، نمونه‌های این سنگ ریز و خرد می‌شوند و به صورت پودر در می‌آیند و سپس به‌عنوان داروی تقویت‌کننده جنسی استفاده می‌شوند.
اگر سنگ خونی به جای لکه های قرمز دارای لکه های زرد باشد، به آن سنگ نیمه قیمتی پلاسما هم می گویند.

سنگ خون طبیعی
سنگ خون طبیعی

نحوه مراقبت از سنگ خون

سنگ های نیمه قیمتی بلود استون را باید در جعبه ای با آستر پارچه ای نگهداری کنید یا در یک پارچه نرم بپیچید. در مقیاس سختی Mohs از 6.5 تا 7 درجه بندی شده است، بنابراین باید آنها را از سایر سنگ های قیمتی و جواهرات دور نگه داشت تا اطمینان حاصل شود که توسط سنگ های قیمتی سخت تر خراشیده نمی شوند یا به سنگ های قیمتی نرم تر آسیب نمی رسانند.

برای تمیز کردن، فقط با آب گرم و صابون با استفاده از یک برس نرم بشویید، کاملاً بشویید و با یک پارچه نرم خشک کنید، ما پاک کننده های اولتراسونیک را توصیه نمی کنیم.

بهتر است قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی مانند ورزش، کارهای خانه یا
باغبانی، زیورآلات را بردارید.

چگونه می توانید یک سنگ خون واقعی را تشخیص دهید؟

بدیهی است که خرید سنگ‌های قیمتی از یک فروشنده معتبر بهترین روش است، اما زمانی که در حال جستجوی یک سنگ قیمتی عالی یا یک معامله در اینترنت هستید، همیشه این امکان وجود ندارد!

شناخت سنگ خون سخت نیست.مقدار لکه ها یا نقاط قرمز از سنگ قیمتی به سنگ قیمتی دیگر متفاوت است، برخی می توانند کل سنگ قیمتی را بپوشانند در حالی که برخی دیگر تقریباً وجود ندارند. این امر تأیید نمی کند که آیا سنگ خون واقعی است یا خیر، اما عدم وجود لکه های قرمز روی قیمت تأثیر می گذارد.
از آنجایی که خیلی گران نیست،به صورت تقلبی معمولا موجود نیستند.

چه چیز خاصی در مورد Bloodstone وجود دارد؟
سنگ های قیمتی سنگ خون بخشی از تاریخ مشترک ما هستند، از مهره ها و مهرهای هزاران سال پیش گرفته تا گلدان ها و کوزه های تزئین شده در قرون وسطی تا آویزهای سیم پیچیده شده امروزی.

وقتی یک سنگ خون را در دست بگیرید و انرژی آن را درک خواهید کرد و خواهید فهمید که چرا گذشتگان به این سنگ قیمتی تا این حد احترام می گذاشتند.

سخن پایانی

در صورتیکه به دنبال خرید سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از جمله الماس در ایران به صورت تکی یا عمده هستید، باعث افتخار ماست که به شما عزیزان بزرگ ترین فروشگاه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ایران یعنی فروشگاه تاج محل مشهد معرفی کنیم.

همکاران ما در فروشگاه آماده دریافت سفارشات شما عزیزان و پاسخدهی به سوالات شما در مورد سنگ های قیمتی هستند.

دسته بندی سنگ های قیمتی
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
محصولات مرتبط
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

مطالب جالبی بود، اما ب نظر من دریافت انرژی از هرچیزی، بستگی ب خود شخص و اعتقادش ب این موضوع داره

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت